čtvrtek 20. března 2014

Můj školní systém/internát

Zdravím Vás slečny ♥

Ačkoliv vedu blog hlavně o kosmetice, módě a focení, rozhodla jsem se napsat článek trochu v jiném duchu, aby tu byly nějaké ty změny. Toto téma jsem si ani tak nevymyslela, ale píšu ho dokonce na přání. Už jsem od Vás pár otázek okolo školy, intru a podobných věcí dostala, a tak mě napadlo o tom sepsat vše, co bych chtěla reálně říct. Přeci jen je to škola, která si o sobě napsat zaslouží a doufám, že se někomu i neobvyklý systém zalíbí :) 

CZECH SALES ACADEMY
Takové je celé jméno naší školy, která sídlila v Hradci Králové, následně byla přestěhována do Trutnova. Chodím tedy na střední školu, která vzdělává studenty až do maturitního ročníku či ještě s možností studia na vyšší odborné škole. 


Jaký je vůbec systém střední školy

Pár věcí vás může trochu zaskočit, protože jsou zkrátka neobvyklé, ale o tom tato škola vlastně je. První odlišná věc od ostatních je, že je sice obor podnikání a ekonomika, ale zaměřujeme se hlavně na angličtinu, kterou studujeme jak v klasickém týdnu, tak o víkendových programech. Víkendové programy slouží k tomu, abychom se naučili anglicky plynule komunikovat s rodilými mluvčími (Amerika, Anglie) a užívali angličtinu v praxi, tudíž jezdíme kamkoliv na výlety, kde se snažíme mluvit v každé situaci anglicky. Druhá věc - jsme internátní škola, to znamená, že jsme tu všichni z každého regionu (ano, i ti, kteří to mají 20 minut domů jako já :D) a trávíme tím pádem volný čas se spolužáky. Třetí věc je ta, že tu máme i volnočasové aktivity (čtenářské a komunikační dílny, sportovní odpoledne a další). Škola má také hlavně vlastní výukové materiály na komunikační, podnikatelské a manažerské účely, což jsou např. videa úspěšných zahraničních obchodníků, kteří povídají o tom, jak vlastně vůbec takovou práci dělat a dosáhnout takového úspěchu. Videa dělá sama naše škola a věnují se tomu rodilí mluvčí. Celý tenhle systém je udělaný tak, že se vzděláváme formou odloženého školného, protože jsme soukromá škola, ale jako studenti budeme naše školné splácet po škole v zaměstnání, které se budeme v rámci podnikatelského záměru snažit dosáhnout. 
Třídy jsou většinou po 10-12 lidech, kdy se jako studenti nerozdělujeme na menší skupinky, ale děláme vše jako tým. Hlavní výhodu tu vidím v tom, že jezdíme na různé tripy, exkurze, každou chvíli máme ve škole mimořádné přednášky s lidmi z odlišných zemí (Tibet, Nigérie) sportovní aktivity jako lyžařské výcviky, hory, plavání, bruslení, in line, kajaky, kulturní akce jako kina, divadla, přednášky, burzy a muzea. 


Tohle bylo ve stručnosti o naší škole, jak to vlastně funguje. Zapomněla jsem možná dodat, že jsou tu různé předměty, nejvíce mě asi baví  angličtina, ruština, psychologie, sociologie a čeština. V druháku se připravujeme praxí, co se týče telemarketingu a manažerských činností, což mě zatím moc nechytlo, ale je to hlavně pro ty, co se tomu v budoucnu chtějí věnovat. Já si to zatím do budoucna představit nedokážu :) 


Můj osobní názor za ty roky, co jsem tady je, že jsem tu celkem ráda hlavně kvůli lidem, které jsem potkala a jsou to mí nejlepší přátelé, proto, co jsem zažila a celkově i z důvodu, že jsem se opravdu osamostatnila od samého začátku, dokázala jsem přejít dost problémů, abych mohla správně fungovat a řešit situace za každých okolností, nejsem na někom závislá a prostě se začít mít ráda i přes svoje chyby a nacházet na sobě to dobré.
Ano, měla jsem chvíle, kdy jsem měla problém to tu vydržet, prát se se všemi problémy a zjistit, co je to se kopat z problémů sám, ale i přesto jsme tu pro sebe našli cestu s ostatními a překonáváme překážky společně :) I když třeba nebudu pokračovat touto cestou na vysokou školu, na kterou chci jít, tak jsem ráda, že jsem vyzkoušela něco jiného než to, co je tu v naší zemi obvyklé :)


Často kladené otázky 
1. Jak zvládáš víkendy a co na víkendech děláte? Víkendy zvládám v pohodě, občas na mě přijde během pár týdnů únava, ale překonávám to a věřím, že mi to v životě jednou k něčemu bude. Na víkendech jezdíme na různé tripy, mluvíme pořád anglicky, trénujeme pomocí videí a prezentací vlastních projektů.
2. Jak často jezdíš domů? Stýská se Ti po domově? Jezdím jednou za 14 dní, někdy za 3 týdny. Stalo se nám už dvakrát, že jsme jeli domů po měsíci. Stýská se mi dost, ale je to předpoklad do budoucna, že se musím osamostatnit, stejně občas už fakt křičím ''Chci domů'' :) 
3. Nelezete si na nervy, když jste pořád spolu? Občas to trhá za nitky, ale je to celkem v pohodě a dokážeme se ovládat a zalézt si každý někam sám. Přeci jen máme každý i své zájmy.
4. Máte spíše ve třídě holky nebo kluky? Všude je to většinou půl na půl.
5. Jsi na škole účelně nebo tam chodíš jen za nějakou záminkou? Upřímně, nejsem tu pro hlavní účel, šla jsem na školu kvůli angličtině. Podnikání mi zatím nic neříká a ani nevím, jestli říkat bude. Možná manažerská práce,co se týče organizování věcí. 

Toť je ode mě dneska vše, doufám, že se Vám bude článek líbit a příště se můžete těšit na ubytování a jak se žije na intru, pokud budete chtít. Mějte se kráásně! :) 

NIKKY SORBONE ♥ 



3 komentáře:

  1. O škole slyším poprvé, ale vypadá hodně zajímavě :)

    OdpovědětVymazat
  2. Wow, musíte to tam mít opravdu fajn. :) Nebo to aspoň tak zní. :)

    OdpovědětVymazat

Za každý komentář vám moc děkuji ♥